Zapraszamy do współpracy przy projektowaniu, testowaniu i wydawaniu edukacyjnych gier planszowych oraz rekonstrukcji gier historycznych.

Kolisty Świat Maringów

Gra planszowa oparta na badaniach antropologicznych przeprowadzonych w latach 60 przez R. Rappaporta na terenie Nowej Gwinei. Gracze wcielają się w plemiona żyjące na wyspie w czasie kolonizacji, stawiające czoła nieuchronnej globalizacji. Osią gry jest mechanizm konkurencyjnej, lecz nie ekspansywnej ekonomii, opartej na modelach gospodarki plemiennej.

Koło Kultury

Eksperymentalna gra open-sourcowa, złożona z 3 koncentrycznych sfer obracających się wokół siebie co turę; gra uruchamia wyobraźnię przestrzenną oraz wprowadza graczy w świat pytań mitologicznych.

3-osobowe szachy na hexach

Ten pomysł śni mi się od kilku miesięcy. Jak tylko skończę z Maringami kwiecień 2019), zabieram się za realizację. Zbieram chętnych do testów!

Hnefatafl

Rekonstruowana gra planszowa, w którą grano we wielu państwach europejskich we wczesnym średniowieczu; pozornie proste ruchy figur odsłaniają bardzo wymagające kombinacje taktyczne - pokazując, że nasi przodkowie wcale nie byli tacy „ciemni”, jak mówi się w szkole.

Xiang Qi

Szachy chińskie, czyli słynna gra słoni, która podróżując z Indii Jedwabnym Szlakiem nabrała nowych zasad. Pojawiła się rzeka, przez którą nie mogą przechodzić słonie.

Czaturanga

Zapraszamy do procesu rekonstrukcji starożytnych szachów indyjskich. Wg hipotezy H. Coxa i D. Forbesa, pierwotnie była to gra "czterech żywiołów", rozgrywana przez czterech graczy. Zasady zachowany w źródłach historycznych są jednak niepełne. Uważamy, że jest tylko jeden sposób aby je odnaleźć - poprzez testowanie grywalności różnych możliwych kombinacji. A w tym mamy już doświadczenie.

pl_PLPolish