O PROJEKCIE:
Brak solidarności, polaryzacja, radykalizacja...W jaki sposób powstają?
Zastanawiałe/aś się kiedyś, w jakich warunkach poglądy ulegają utwardzeniu, stają się nieprzejednane i ślepe na krytykę? Kiedy mogą stać się problematyczne dla spójności społecznej i zakłócają solidarność? Niezależnie od tego, jakie są, ich radykalizacja może prowadzić do utraty całościowego spojrzenia na nas jako społeczeństwo i empatii do myślących inaczej. Projekt “DiveIN” proponuje narzędzie, które zapobiegać może przeradzaniu się radykalizacji w przemoc – eduLarp.
CELE I DZIAŁANIA
Pełny tytuł projektu to “DiveIN – developing eduLARP methodology to prevent violent radicalisation of young people”. Jak sama nazwa mówi, celem projektu jest zapobieganie negatywnym skutkom radykalizacji młodych ludzi – usztywnienia się w postawach prowadzących do wykluczania innych, a nawet przemocy. Pracowaliśmy zatem nad tematami takimi jak ksenofobia, nacjonalizm, rasizm i inne postawy umniejszające wartość innych ludzi, prowadzące do ich wykluczania na dwóch poziomach:
– generalna prewencja, tj. rozwijanie empatii, rozumienia innych, kształtowanie postaw otwartości, nieosądzania,
– praca nad przełamaniem uprzedzeń, sztywnych przekonań, ukolorowieniem czarno-białego postrzegania świata i rozwinięcie krytycznego podejścia do własnych poglądów.
Zamysłem projektu jest opisanie i zbadanie metodologii edukacyjnej eduLarp, czyli edukacyjny Life Action Role Playing Game, stworzenie serii narzędzi – scenariuszy gier odpowiadających na różny stopień radykalizacji młodych ludzi, przetestowanie ich, zbadanie wpływu i udostępnienie wyników światu!
REZULTATY
Projekt zakończył się wydaniem publikacji zawierającej opis metodologii eduLARP, wyniki badań nad jej efektywnością oraz scenariusze gier na bazie tej metodologii, które odpowiadają na różne etapy procesu radykalizacji.
ZAPRASZAMY DO LEKTURY:
WERSJA ANGIELSKA
WERSJA POLSKA
Wolisz papierową wersję? Napisz do nas! biuro@nausika.eu
PARTNERZY
(PL) Stowarzyszenie Europe4Youth – koordynator
(PL) Fundacja Edukacyjna Nausika
(SE) Hastekasen Farm Association
(DE) Fahrten Ferne Abenteuer Abenteuerzentrum
(GR) Hellenic Youth Participation
FINANSOWANIE
Sektor „Młodzież” programu Erasmus+ akcja 2 – partnerstwa strategiczne na rzecz innowacji.